Amazon-dochter breidt uit in kinderwaar

Amazon-dochter Quidsi lanceert twee nieuwe webwinkels met producten voor kinderen. Op AfterSchool.com kunnen ouders producten bestellen voor buitenschoolse activiteiten van hun kind. In de nieuwe shop Bookworm.com worden kinderboeken verkocht.

Quidsi werd vorig jaar voor 545 miljoen dollar overgenomen door Amazon. De online verkoper is actief met zeven verschillende webshops, waarvan het grootste deel op kinderen is gericht. Zo verkoopt Quidsi luiers op Diapers.com en speelgoed op YoYo.com.

“AfterSchool.com biedt ouders alles wat hun kind leuk vindt, van basketbal tot voetbal tot dans of kunst”, aldus Marc Lore, ceo en mede-oprichter van Quidsi. Op beide nieuwe shops kunnen ouders op basis van leeftijd of trefwoorden naar producten zoeken. De site toont gebruikers daarnaast productaanbevelingen op basis van eerdere aankopen. Daarbij wordt ook gekeken naar aankopen op andere sites als Yoyo.com of Diapers.com.

Quidsi hanteert een overkoepelend winkelmandje, zodat consumenten hun aankopen van de verschillende shops in één keer kunnen afrekenen. Hierdoor bereiken consumenten sneller de 49 dollar, het minimumbedrag voor gratis verzending binnen één of twee dagen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!