Klant creëert negentig procent content Coca-Cola

Niet het bedrijf, maar de klanten van Coca-Cola zijn verantwoordelijk voor de creatie van nagenoeg alle content. “Negentig procent”, zei vp global brands Cristina Bondolowski op de Emerce eDay in Rotterdam.

Volgens Bondolowski is de samenleving veranderd. "Technologie staat centraal." Ze beargumenteert dat door te wijzen naar de mondiale topretailers. “We zijn nog steeds ‘s werelds grootste merk. Maar wat opvalt, als je naar de toplijst kijkt, is dat veel van de andere topmerken technologiebedrijven zijn.”

“Een direct gevolg van die veranderde maatschappij is dat de traditionele, lineaire media concurrentie ondervinden van ‘always on shares media’". Coca-Cola ambieert daarom om overal aanwezig te zijn waar klanten met elkaar of over het merk praten. “Het is zaak voor ons om de verhalen te vinden, op te schalen en te delen.”

De laatste tijd zoomt het bedrijf daarom meer in op het leggen en in stand houden van connecties met klanten. “Connecties zijn even belangrijk geworden als content. Mobiel begint bij de traditionele mediakanalen te horen waar we zeventig procent van onze budgetten in investeren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!