‘Liegebeest’ Iglo hekelt Wakker Dier-campagne

Fabrikant Iglo vindt dat zijn benoeming tot ‘Liegebeest 2012’ op verkeerde informatie is gebaseerd. De fabrikant kreeg de ‘prijs’ van actiegroep Wakker Dier omdat er op de verpakking van 10 Chicken Sticks werd gesproken van een duurzaam beleid, terwijl het product plofkip zou bevatten.

Iglo heeft Wakker Dier daarop een open brief gestuurd waarin Iglo vermeldt dat de actiegroep bij haar campagnes geen rekening houdt met het milieu of de consument. “Wakker Dier pleit alleen voor dierenwelzijn en voor het gebruik van 1 ster Beter Leven of meer”, luidt de reactie.

“Ze denken er niet aan of een dergelijk voorstel duurzaam is voor het milieu of betaalbaar is voor de consument.” Iglo zegt dierenwelzijn en duurzaamheid wel degelijk belangrijk te vinden. De fabrikant zou alle leveranciers vragen om aan de Poultry Code of Practice te voldoen, die alle aspecten van het kippenwelzijn dekt.

De kip die door Iglo wordt gebruikt zou op de lange termijn duurzamer zijn dan scharrelkippen. “Scharrelkippen hebben meer ruimte, voer en land nodig om te groeien. Uit onderzoek blijkt dat de grootte en de omvang van de middelen die hiervoor nodig zijn, kipproducten onbetaalbaar en niet duurzaam maken.”

Iglo en Wakker Dier gaan binnenkort in gesprek over een eventuele oplossing voor beide partijen.

Eerder: Iglo wint Liegebeest 2012

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!