'Winkels Wessanen verliezen definitief concurrentieslag'

Wessanen is de slag om eigen winkels te exploiteren definitief aan het verliezen van concurrenten. Ook in de groothandel dreigt het voedingsmiddelenconcern het onderspit te delven. Dat stelt de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).

Al sinds begin 2011 - toen het concern apart ging rapporteren over de resultaten van zijn winkelformules Natuurwinkel en GooodyFooods -dalen de volumes kwartaal op kwartaal met meer dan vijf procent, meent de VEB.

Ontevreden franchisenemers stappen over naar EkoPlaza, signaleert de vereniging. Die formule opent deze maand zijn 59e vestiging. "En tegen de in beeldvorming hippere winkels van nieuwkomer Marqt is het moeilijk opboksen", is de conclusie. De formule van Quirijn Bolle strikte onlangs een investeerder en maakt zich deze maand op voor de opening van een zevende winkel.

De winkels van het label Gooodyfooods sluiten, maakte Wessanen onlangs bekend. Het beursgenoteerde bedrijf focust zich straks alleen nog op de Natuurwinkel, maar ook die formule heeft het lastig.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!