Marktplaats heeft haar website vernieuwd. In de basis blijft de site hetzelfde, maar de nieuwe site is wel sneller, frisser en overzichtelijker, volgens de online handelsplaats zelf. De komende drie weken worden alle gebruikers overgezet naar het vernieuwde platform.
Voor Marktplaats-directeur Olivier van Duijn was het belangrijkste doel van de vernieuwing om het klanten makkelijker te maken om te kopen en verkopen op het platform. Categorieën zijn daarom opnieuw ingedeeld, bij het plaatsen van een advertentie hoeven minder zaken te worden ingevuld en vergelijken van producten is eenvoudiger gemaakt.
Marktplaats ontwikkelde de nieuwe site in samenwerking met 140 van haar gebruikers. Zij zijn daarna samen met anderen uitgenodigd om een testversie te gebruiken. Van de 2850 gebruikers uit deze testfase geeft 34,5 procent aan dat het makkelijker is geworden een advertentie te plaatsen. Daarnaast wordt de verbeterde snelheid van Marktplaats door dertig procent van de testers gewaardeerd. 23,3 procent zegt sneller te vinden waar men naar op zoek was. In totaal vindt 63 procent van de testers het vernieuwde Marktplaats net zo goed of beter dan de oude versie.
De Consumentenbond constateerde eerder nog dat bedrijven of particulieren hun producten beter op lokale marktplaatsen kunnen aanbieden als Koopplein of Buurtlink. Volgens de belangenvereniging zien particuliere verkopers hun advertentie op Marktplaats.nl te snel wegzakken door advertenties van commerciële partijen.
Marktplaats is de grootste online handelsplaats van Nederland. Het heeft dagelijks 300.000 nieuwe advertenties en 1,3 miljoen unieke bezoekers.
Kijk voor beelden van het vernieuwde Marktplaats op de Facebook-pagina van RetailTrends.
Eerder: ‘Lokale marktplaatsen effectiever dan Marktplaats.nl’
Reacties 0