Makro zet in op multichannel

Makro opent een Nederlandse webwinkel voor kantoren. Binnen twee jaar moet rond de vijf procent van de omzet komen uit de online verkoop van food en non-food artikelen. Met de webwinkel wil Makro meer inspelen op de wensen en behoeften van ondernemend Nederland.

De internetshop is één van de drie strategische vernieuwingen van de groothandelsketen. De andere twee vernieuwingen zijn een extra dienstenaanbod via het platform makroXtra en de focus op lokale ondernemers.

MakroXtra biedt volgens de groothandel ondernemers een steuntje in de rug met productvoordelen en kennisoverdracht op het gebied van verzekeringen, internet en telecom, vervoer, reizen, tickets en financiering. Hiertoe is Makro partnerschappen aangegaan met verschillende specialisten. Zo voorziet specialist in microfinanciering Qredits ondernemers van adviezen en kunnen klanten er ook terecht voor kredieten.

Voorts richt Makro zich meer op de lokale ondernemer door zelf als lokale ondernemer zaken te doen. Medewerker hebben workshops gehad waarin zij zijn getransformeerd tot ‘mini-ondernemer’. Daardoor kunnen zij lokaal de ondernemer beter helpen met advies of oplossingen. Makro Nederland is binnen moederbedrijf Metro Group de eerste die deze transformatie ondergaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!