Europese shopper kan niet om Zara heen

Zara is de enige retailer met honderd procent dekking in alle grote Europese winkelmarkten. Dat blijkt uit het rapport ‘Destination Europe 2013’ van Jones Lang LaSalle, waarvoor de expansie en aanwezigheid van 250 internationale retailers in de 57 belangrijkste retailmarkten in Europa zijn geanalyseerd.

Volgens de cijfers volgt modeketen H&M zijn concurrent Zara op de voet, met een dekkingsgraad van 96 procent. The Body Shop, Benetton, Mango Lush, Tommy Hilfiger, Timberland en Food Locker tonen stuk voor stuk tachtig procent marktdekking.

Italië is met zeventien procent de grootste exporteur van retailmerken. De Verenigde Staten staan met zestien procent op de tweede plaats en het Verenigd Koninkrijk neemt met dertien procent de derde plaats in. Jones Lang LaSalle verwacht dat de Verenigde Staten Italië in 2013 voorbij zullen streven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!