Consumentenbond krijgt concurrentie van vergelijkingssites

De Consumentenbond wordt minder belangrijk voor de consument. Die kiest niet langer vanzelfsprekend voor de bond, maar is steeds vaker te vinden op vergelijkingswebsites als Kieskeurig.nl. Dit blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Nyenrode. Bij het kopen van een mobiele telefoon geeft 32% van de consumenten de voorkeur aan een prijsvergelijkingswebsite, terwijl slechts 11% de voorkeur geeft aan informatie van de Consumentenbond. Traditionele consumentenvertegenwoordigers hebben een serieus probleem, aldus de onderzoekers, nu er ook voor deze organisaties een concurrentiestrijd lijkt te zijn losgebarsten. Uit het onderzoek blijkt dat consumenten een voorkeur hebben voor jonge, online informatieaanbieders. Het onderzoek richtte zich specifiek op de aanbieders van mobiele telefonie en energie, maar de onderzoekers vermoeden dat de uitkomsten ook opgaan voor andere producten. Kieskeurig.nl trekt dagelijks zo`n 90.000 bezoekers. Volgens Janet Sellis, directeur van Kieskeurig, is de website vanwege de interactie met consumenten sneller in staat om op veranderingen in te spelen dan de Consumentenbond. Volgens de bond zelf vormen de vergelijkingssites geen bedreiging.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!