Twitteraars doen vaker een online aankoop dan andere internetgebruikers. De twitteraars worden hierbij vooral beïnvloed door posts van retailers die zij volgen, zo blijkt uit een rapport van onderzoeksbureau Kantar Media Compete.
Het bureau analyseerde tussen 1 augustus en 14 oktober het winkelgedrag van tweeduizend Amerikaanse Twitteraars. Hieruit blijkt dat 95 procent van de Twitteraars in die periode een website van een retailer bezocht, waarvan 38,9 procent ook daadwerkelijk een aankoop deed.
Bij internetgebruikers lag het percentage consumenten dat een retailsite bezocht op negentig procent. De conversie ligt bij deze groep op 26,9 procent. “Consumenten die via een tweet op een webshop belanden, zijn vaak al van plan om iets te kopen”, aldus Taylor Schreiner, hoofd van de advertising research division van Twitter. “Maak het Twitteraars zo gemakkelijk mogelijk om jouw webshop te bezoeken. Bied hen speciale aanbiedingen en voorzie je bericht altijd van een link naar de desbetreffende webpagina.”
Het rapport toont daarnaast aan dat ook de frequentie van de tweets een grote rol speelt bij het doen van een aankoop. 51,4 procent van de consumenten die meer dan twaalf tweets van een retailer hadden gezien, kocht iets op een webshop. Bij vijf tot elf tweets lag dat percentage op 45,9 procent en bij geen tot vier tweets deed ongeveer 34 procent van de Twitteraars een online aankoop.
Fervente Twitteraar koopt meer online
Gepubliceerd op 22 november 2012 om 00:00
Reacties 0