Hype rond RFID in VS overdreven

De voordelen van RFID zouden wel eens minder groot kunnen zijn als de ‘hype’ in de Verenigde Staten suggereert. Radio Frequency IDentification is een techniek waarmee een voorwerp (of, indien gewenst, zelfs een dier of persoon) kan worden voorzien van een zogenoemde ‘tag’, een chip die relevante informatie bevat. Een ‘reader’ kan die informatie lezen en verwerken. Wal-Mart heeft al flink geïnvesteerd in de nieuwe techniek, en verlangt sinds 1 januari van zijn 100 grootste leveranciers dat ze RFID gebruiken. Grote voordelen op het gebied van logistiek, magazijnbeheer en winkeldiefstalpreventie werden voorzien. Op het moment ziet de realiteit er echter minder rooskleurig uit. De kosten die gemaakt zijn voor RFID blijken moeilijk terug te winnen, en de kwaliteit van de tags laat nu nog te wensen over. “Er is veel conservatisme onder kopers”, aldus een Amerikaanse analist.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!