'Pop-up store wint aan populariteit'

In Amsterdam worden steeds meer tijdelijke winkels geopend. Om het winkelaanbod aantrekkelijk te houden, wordt steeds vaker plaats geboden aan ondernemers die tijdelijk in een leegstaand winkelpand gaan zitten. Dat constateert Camelot, Europees marktleider in beheer van leegstaande winkel- en kantoorpanden.

“Steeds vaker krijgen we van de eigenaren van leegstaande panden de vraag of wij iets creatiefs kunnen met die ruimtes. Want eigenaren willen geen leegstand”, zegt Bas van Engeland, adviseur leegstand bij Camelot. De leegstand neemt volgens hem toe, al ziet hij geen ‘enorme’ stijging.

Ondernemers zelf blijken in deze tijd van recessie ook meer geïnteresseerd. Ze willen niet gebonden zijn aan lange huurcontracten en willen uitproberen of een winkel kans van slagen heeft. “We hebben een groot bestand aan gegadigden dat alleen maar groeit”, aldus Van Engeland. Volgens hem zijn het vooral jonge creatieve starters die graag een pand willen met korte opzegtermijn.

Maar ook grote bedrijven zien mogelijkheden voor pop-up, zegt de Camelot-adviseur. Zo komt er volgend jaar op het Nederlandsche Dok en Scheepsbouw Maatschappij-terrein in Amsterdam pop-up winkelcentrum Boxpark. Dat is geheel opgebouwd uit containers en zal over vijf jaar weer vertrekken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!