Wal-Mart bezig met inhaalslag in China

Op 30 juni heeft Wal-Mart met daverend succes een ‘superstore’ geopend in het Chinese Chongqing. Binnenkort zullen er ook vestigingen worden geopend in Beijing en Shanghai. In China staan er voor dit jaar in totaal 15 nieuwe superstores op het programma. Wal-Mart heeft een jaarlijkse toename van winkeloppervlakte van 50% in gedachten. Activiteiten in het buitenland worden steeds belangrijker voor Wal-Mart omdat het de groei die het concern doormaakte op de thuismarkt in de VS niet eeuwig kan voortzetten. Op het moment zijn verkopen in het buitenland slechts goed voor 20% van het wereldwijde totaal. In Duitsland probeert Wal-Mart het verlies te beperken van de twee retailers die het daar overnam, in Japan moet het nog een duidelijke strategie formuleren voor het belang van 38% in de Seiyu-keten. Wal-Mart heeft meer succes in opkomende economieën zoals Mexico. Bestuursleden zijn het erover eens dat China, met een groot inwoneraantal en een sterk groeiende economie, de meest kansrijke markt is voor Wal-Mart.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!