Delhaize staakt prijzenslag

De Belgische supermarktketen Delhaize zet een punt achter zijn prijzenslag. De keten liet van honderden producten de prijzen zakken om klanten weg te halen bij de concurrentie. Volgens ceo Dirk van den Berghe kiest de formule nu voor een nieuwe strategie.

“We hebben nooit prijzen verlaagd ten koste van de kwaliteit, maar we gaan daar nu minder mee uitpakken”, aldus Van den Berghe. De keten wil zich meer gaan focussen op kwaliteit in plaats van de goedkoopste te willen zijn. “De prijs blijft belangrijk, maar alleen voor de vergelijkbare producten. Niet meer voor alles.”

Concurrent Carrefour wil meer nadruk leggen op kwaliteit in plaats van bodemprijzen. Supermarktketen Colruyt wil daarentegen nog steeds de laagste prijzen hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!