Lidl onderschat impact Twitter

Lidl dacht dat Twitter perfect paste binnen zijn low cost strategie, maar komt bedrogen uit. Een liefdadigheidsactie via het sociale medium is stop gezet nadat deze té goed aansloeg.

Op het Belgische hoofdkantoor van Lidl bedachten ze vijf voedselpakketten weg te geven per tweet met de hashtag 'luxevooriedereen'. De teller van de actie die maandag van start ging stond na een paar uur al op ruim vierduizend pakketten. Elk pakket is 20 euro waard.

"De bedoeling was om vijfhonderd van die pakketten uit te delen, en dat aan te vullen met een bescheiden aantal op basis van die tweets", zei een woordvoerder van Lidl gisteren tegenover De Standaard. "De oproep was eigenlijk alleen bedoeld voor mediafiguren die op Twitter zitten, maar ze is zo massaal opgevolgd dat we dat nu moeten herbekijken. Duidelijk is dat we de impact van Twitter en sociale media onderschat hebben."

Lidl België heeft vanochtend besloten tienduizend voedselpakketten weg te geven. Dat is meer dan het aantal pakketten dat de discounter op basis van de tweets zou moeten weggeven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!