“Fruittatoeage” vervangt stickertjes in VS

In de VS is in diverse supermarktketens getatoeëerd fruit te koop. De tatoeages, die uit bosbessensap bestaan, bevatten de informatie die anders met een kleine sticker op het fruit geplakt zou worden. Steeds meer fruittelers in de VS gebruiken de nieuwe techniek, en supermarktketen Wal-Mart is een van de supermarktketens die in enkele vestigingen al gebruik maakt van de getatoeëerde vruchten. Nederlandse supermarktbrancheorganisatie CBL heeft interesse getoond in de nieuwe techniek. “Hebben ze dat in Amerika uitgevonden? Nou, dat klinkt interessant. Misschien moeten wij, supermarkten, daar eens met onze leveranciers over praten” zegt woordvoerder Mark Jansen. “ Eieren worden in ons land bijvoorbeeld al getatoeëerd. Dat heeft als voordeel dat we precies kunnen nagaan waar een ei vandaan komt, als er iets mis is. Bovendien kunnen we door middel van de code op het ei controleren of een scharrelei bijvoorbeeld wel écht een scharrelei is.” Niet alle soorten fruit zijn even geschikt voor de tatoeage. “Bij bramen ligt dat bijvoorbeeld wat lastig. Maar voor appels lijkt het me geen gek idee. Het hangt natuurlijk wel af van de kosten. Het fruit moet er niet duurder van worden; daar zit de consument ook niet op te wachten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!