RetailTrends 12: Troc.com wil 50 winkels en wie is Maggy?

In het decembernummer van RetailTrends een interview met de vrouw achter Maggy's Mode, Maggy Hopman. Zij won met haar vrouwenmodezaak tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala twee prijzen: de door haar felbegeerde vakjuryprijs en de publieksprijs. In gesprek met Marissa Blijham gaat ze in op haar succes, maar laat ze zich ook van haar kwetsbare kant zien.

Ook ceo Wouter van der Ley van Agri Retail toont zich openhartig. Hij bezocht het kantoor van RetailTrends Media en vertelde Maaike Kraaikamp en Marcel ten Holte over customer happiness. Volgens Van der Ley de toekomst voor retail en dé manier om ook in lastige tijden succes te hebben.

In RetailTrends 12 verder een formule die lijkt te gedijen in economische tegenwind: Troc.com. De Franse formule in tweedehands goederen maakte in september zijn rentree in Nederland en de ambities zijn groot. De keten ziet in ons land ruimte voor vijftig winkels. Donovan van Heuven bezocht de winkel in Helmond en sprak directeur Benelux Pierre Boseret en franchisenemer Tijs Scheerder.

Verder schrijft Marjolein Veen over steeds slimmer wordende klanttelsystemen en kijkt Roel Wolfert terug op het Smart Retail Marketing Event, dat in het teken stond van Loyalty 3.0. Ook is er aandacht voor de wildgroei aan betaalmiddelen en geeft advocaat Anita Canta van CMS Derks Start Busmann tips voor gebruik van algemene voorwaarden.

In de nieuwste RetailTrends nemen onderzoeksbureaus Info2Action en Facts2Act de consumentenuitgaven aan persoonlijke verzorging onder de loep. Hoewel 66 procent van de personal care producten nog altijd bij de drogisterij wordt gekocht, wordt het concurrentieveld groter. Consumenten kiezen steeds vaker voor alternatieve winkels.

Evenzeer buigt RetailTrends zich over uw mening. In november werd via RetailNews gediscussieerd over De VastgoedStelling, die de oplopende winkelleegstand kwalificeerde als zegen. Het decembernummer toetst uitgebreid opvattingen en ideeën aan de hand van recente onderzoeken en voorbeelden uit de praktijk.

Ook in RetailTrends 12:
- Nieuwe cashoplossing voor het mkb
- De voordelen van database publishing
- RFID bij Van Westen Mannenmode
- Rondetafel over voorraadbeheer
- Het HBD-katern over onder meer zijn initiatief Arbeidsmarktinformatie Detailhandel
- Nabeschouwing Retail Cross Media Summit
- Voorbeschouwing op het Rabobank Anton Dreesmann Jaarcongres 2013
- Columns van Hans Verstraaten, Henk Gianotten, Ron Cijs en Henk Teunissen
- De vaste rubrieken Update, Retailmonitor, Grenzeloos, Retailreview en Service

RetailTrends 12 verschijnt vrijdag 14 december. Voor een jaarabonnement op RetailTrends, klik hier. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!