'Consument heeft nog wel geld over voor luxe'

De Nederlandse consument beknibbelt op zijn uitgaven, maar is nog altijd bereid de portemonnee te trekken voor een gevoel van luxe. Dat concludeert het ING Economisch Bureau in zijn publicatie 'Sectoren in economisch perspectief'.

De omzet van winkeliers gericht op persoonlijke verzorging bijvoorbeeld nam in 2010 en 2011 toe met respectievelijk 1,4 en 1,1 procent. Voor dit jaar en 2013 rekent het bureau op een groei van achtereenvolgens 3,0 en 1,5 procent. De publicatie gaat bij deze cijfers niet in op de prijsontwikkeling van producten in deze categorie of verkoopvolumes.

Consumenten geven ook meer uit aan nieuwe gadgets, zoals tablets. ING rekent voor dat Nederland eind 2011 1,7 miljoen tabletgebruikers telde; zes maanden later was dat aantal 2,8 miljoen.

Volgens ING kunnen ondernemers deze kennis gebruiken om hun activiteiten te focussen op de gebieden van relatieve groei om zo hun omzet veilig te stellen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!