Boekenactie RetailTrends Media

Traditionele retailers worstelen nog weleens met het veranderende consumentengedrag. Hoewel de winkelstraat zijn monopoliepositie al lang kwijt is, heeft mening winkelbedrijf geen adequaat antwoord op de opmars van het online kanaal.

Een veelvoorkomend vraagstuk is hoe het online en offline kanaal met elkaar te integreren, signaleert Joris Merks, research manager bij Google, in zijn dagelijkse praktijk.

Het zette Merks aan tot het boek 'Schizofrene marketing, Integratie van online- en offline'. Volgens hem moeten bedrijven zich dagelijks de vraag stellen hoe de integratie van beide kanalen het beste tot stand komt. 'De ontwikkeling van het internet creëert doorlopend nieuwe marketingmogelijkheden, maar marketing en reclame worden er niet eenvoudiger op. De waarheid is: onze marketingorganisaties zijn nog ver verwijderd van een naadloze integratie van online- en offline-kanalen', constateert Merks.

Hij ziet dat online en offline met elkaar concurreren, door de manier waarop de kanalen georganiseerd zijn. "Een groei in het online verkoopkanaal wordt dikwijls als kannibalisatie ervaren. Zie hier de schizofrene aard van onze marketingorganisaties: we spreken tot onze consument met meerdere stemmen, terwijl die consument allang geïntegreerd koopt en handelt."

RetailTrends Media mag vijf exemplaren weggeven van 'Schizofrene marketing, Integratie van online- en offline'.

Mail uw naam, functie en adresgegevens uiterlijk maandag 31 december naar redactie@retailtrends.nl met als onderwerp 'Boekenactie' en maak kans op het boek van Joris Merks.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!