Foursquare verruimt privacybeleid

Foursquare kiest voor een ruimer privacybeleid. De social-networkingsdienst heeft besloten vanaf eind deze maand de volledige naam en achternaam van zijn gebruikers te tonen. Tevens zal de dienst meer check-in-data aan bedrijven ter inzage geven, zo schrijft Tweakers online.

Momenteel publiceert Foursquare meestal de naam en een initiaal van de achternaam van zijn gebruikers, wat voor verwarring blijkt te zorgen. Gebruikers die liever niet hebben dat hun echte naam wordt weergegeven, kunnen er voor kiezen een schuilnaam in te voeren.

Met de keuze om de hoeveelheid check-ins van klanten te laten zien, hoopt Foursquare een beter beeld te geven aan bedrijven. “Momenteel kan een bedrijf dat Foursquare gebruikt alleen zien wie de afgelopen drie uur ingecheckt heeft, naast een lijst van de recentste en trouwste klanten”, aldus de onderneming. “Met deze aanpassing gaan we de mogelijkheid bieden veel meer recente check-ins in te zien.”

Gebruikers kunnen bij hun privacyinstellingen voorkomen dat hun check-ins worden gedeeld met derden. De kans dat de aanpassingen tot ophef zullen leiden, nadat Instagram onder vuur kwam na een dergelijke keuze, is volgens Tweakers klein.

Inschrijven voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief? Klik hier

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!