Bijna tachtig procent van de smartphone-eigenaren gebruikt het mobiele apparaat tijdens zijn bezoek aan een winkel. Researchen op een smartphone is vooral populair bij consumenten die op zoek zijn naar elektronica, kleding en levensmiddelen, zo blijkt uit een enquête van Perception Research Services International onder 1450 Amerikaanse consumenten.
53 procent van de smartphonegebruikers gebruikt het apparaat om prijzen te vergelijken, 49 procent om recensies te bekijken en 48 procent zoekt op zijn smartphone naar productinformatie. 31 procent van de smartphone-eigenaren doet daadwerkelijk een aankoop op het apparaat. “Consumenten beschikken door de smartphone over een gigantische hoeveelheid informatie, waar zij ook zijn”, zegt Jonathan Asher, executive vice president van het onderzoeksbureau. “Retailers en fabrikanten moeten zich hieraan aanpassen door consumenten in de winkel iets te bieden dat zij bij een online aankoop niet krijgen.”
Het onderzoek laat ook zien dat de QR-code een populaire technologie isonder smartphonegebruikers. 44 procent van de smartphone-eigenaren heeft wel eens een QR code gebruikt. 32 procent weet wat een QR code is, maar heeft er nog nooit een gescand. Achttien procent heeft de code wel gezien, maar weet niet wat het is. Zes procent van de smartphonegebruikers heeft geen idee wat een QR code is.
‘Smartphone speelt grote rol in winkel’
Gepubliceerd op 3 januari 2013 om 00:00
Reacties 0