Trend: de knutselende consument

Consumenten worden steeds handiger in het knutselen aan producten. Stofzuigers worden opgevoerd, er wordt meer vermogen in een magnetron geïnstalleerd of er worden nieuwe functies aan mobieltjes toegevoegd. Elektronicafabrikanten als Sony en Philips zijn over het algemeen niet blij met deze ontwikkelingen en dreigen soms zelfs met rechtszaken, maar de knutselende consument trekt zich daar weinig van aan. Het Amerikaanse tijdschrift Make is een van de middelpunten van dit nieuwe consumentengedrag. In enkele maanden kreeg het tijdschrift 60.000 abonnees. Hoewel de meeste fabrikanten zich ergeren aan het feit dat hun technologie op deze manier open en bloot op straat komt te liggen, speelt het bedrijf iRobot, onder andere fabrikant van de robotstofzuiger, handig in op de nieuwe trend. Het bedrijf zegt bij het ontwerpen van nieuwe modellen gebruik te maken van de door consumenten gemaakte technische aanpassingen. Het bedrijf heeft op deze manier duizenden gratis productontwikkelaars.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!