Concurrentie in mobiele telefonie is struikelblok voor Nokia

Nokia, marktleider in mobiele telefonie, heeft meer moeite om de winst te doen groeien, als gevolg van de toenemende concurrentie in mobiele telefonie. Nokia liet weten in het tweede kwartaal een winst behaald te hebben van 799 miljoen euro, tegen 695 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. Deze winstgroei voldeed echter niet aan de hooggespannen verwachtingen; analisten gingen uit van een winst van 870 miljoen euro. De prijzen in de branche zijn behoorlijk gedaald, en bestuursvoorzitter Jorma Ollila bevestigde donderdag dat vooral Nokia daaronder heeft geleden. Het bedrijf heeft de prijzen verlaagd om verloren marktaandeel terug te winnen. Nokia is bezig met enkele kleine saneringen om de winstgevendheid te vergroten. Het bedrijf zegt het marktaandeel te hebben vergroot van 30% in het eerste kwartaal naar 33% in het tweede kwartaal. Nokia wist ook een toename van de omzet te realiseren die de verwachtingen enigszins overtrof. Ollila: “De omzetgroei kwam vooral uit nieuwe markten waar vooral de goedkopere toestellen worden verkocht.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!