Coolblue heeft in 2012 voor 168 miljoen euro aan consumentenelektronica verkocht. Dat is een stijging van 48 procent, in vergelijking met een jaar eerder. In 2011 noteerde de onderneming achter ruim tweehonderd productspecifieke webshops en vier fysieke winkels een omzet van 114 miljoen euro.
Het winkelbedrijf verwacht in 2013 de omzetgrens van tweehonderd miljoen euro te doorbreken. Die omzetgroei denkt Coolblue onder meer te realiseren door in steeds meer productcategorieën online shops te openen.
De ambitieuze retailer opent in het eerste kwartaal van 2013 een nieuw magazijn in de omgeving van Tilburg. Dit magazijn zal een oppervlakte hebben van 11.000 m2. Het huidige magazijn van Coolblue in Capelle aan den IJssel meet 5000m2. Deze twee magazijnen blijven naast elkaar bestaan.
Coolblue boekt 48 procent meer omzet
Gepubliceerd op 7 januari 2013 om 00:00
Reacties 0