Wakker Dier-fans spammen AH om plofkip

De Facebook-pagina van Albert Heijn is gisteren overspoeld met reacties van volgers van Wakker Dier. Zij gaven massaal gehoor aan de oproep van de dierenwelzijnsorganisatie om een afbeelding te plaatsen op de pagina van de marktleider. Dit als protest tegen de plofkip die de supermarktketen verkoopt.

Op die afbeelding staan foto's van een plofkip en een kipproduct van Albert Heijn, met daaronder de tekst: ‘Vandaag waarschuwen wij de klanten van AH via alle grote landelijke kranten dat in deze mooie verpakking met een strik plofkip zit! Help mee! Verspreid deze boodschap via Facebook en via de AH winkels’.

Een woordvoerster laat weten dat de super niet onder de indruk is van de ‘storende’ actie, al blijkt uit enkele reacties op Facebook dat de super wel berichten verwijderde. “We vinden het vooral vervelend voor onze andere fans”, aldus de zegsvrouw tegenover RetailNews. “Via ons Facebook-account willen wij hen informeren en de mogelijkheid te geven om vragen te stellen. We zijn altijd bereid tot een dialoog, maar op deze massale actie kunnen wij niet per individu reageren.” Ze wijst erop dat de super in eerder berichtgeving al allerlei vragen heeft beantwoord, ook die over kip.

Of de Wakker Dier-actie effect zal hebben valt te betwijfelen. Eerder liet Albert Heijn al weten haar beleid niet te veranderen. “Voor ons is het vooral van belang wat de wensen en behoeften van onze klanten zijn.” De supermarktketen gaat desondanks wel onderzoeken hoe het dierenwelzijn kan verbeteren, meldt de woordvoerster.

De oproep van Wakker Dier maakt deel uit van een langlopende campagne van de organisatie tegen de plofkip. In januari startte de actiegroep een offensief tegen Albert Heijn en Jumbo met televisiecommercials. Wakker Dier wil dat de supers overstappen op kip met 1 ster van het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming.

Kijk voor de foto van Wakker Dier op de Facebook-pagina van RetailTrends Media

Eerder: Grootste mediacampagne Wakker Dier tegen plofkip

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!