Primera heeft 2012 afgesloten met een omzetstijging van twee procent, ondanks een daling in de loterijenomzet. Dat blijkt uit vorige week gepubliceerde jaarcijfers van de gemaksformule.
De totale omzet van loterijen daalde met acht procent, wat wordt veroorzaakt door de economische crisis en het uitstelgedrag van de consument. Wel steeg het marktaandeel van Primera in 2012, wat betekent dat Primera beter presteert dan de rest van de markt.
De omzet van tabak steeg met twee procent en de assortimentsgroepen tijdschriften en wenskaarten bleven het afgelopen jaar stabiel. Speerassortimenten boeken en kantoorartikelen boekten een omzetgroei van respectievelijk vijf en vier procent.
Het speerassortiment cadeaukaarten heeft geprofiteerd van marketingcampagnes gedurende het jaar en groeide met 67 procent. Het assortiment weet jaar op jaar een omzetstijging te realiseren.
Primera: twee procent meer omzet
Gepubliceerd op 11 januari 2013 om 00:00
Reacties 0