Rijke consument spendeert online 80 procent meer

Rijke webshoppers spenderen online gemiddeld tachtig procent meer dan consumenten met een laag tot gemiddeld inkomen. De kans dat welgestelde webconsumenten aankopen doen op luxere sites als Bloomingdales.com en Sephora.com is 41 groter, zo blijkt uit cijfers van comScore. Gemiddeld geven welbedeelde klanten dan bijna driehonderd dollar uit tijdens het online winkelen.

Opvallend is dat de rijke consument veertien keer vaker de online shop van luxe retailers bezoekt dan dat hij daar daadwerkelijk iets koopt. “Uit deze cijfers kunnen we opmaken dat online research het doen van offline aankopen op een veel grotere schaal in de luxe retailcategorie prikkelt”, aldus onderzoeker Michelle Madansky.

Volgens de experts is de online retail met name in trek vanwege het gemak waarmee aankopen kunnen worden gedaan. “Welbedeelden spenderen simpelweg geld om tijd te besparen”, aldus Skip Brand, directeur van digitaal mediabedrijf Martini Media. “En online is de beste plaats om dat te doen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!