Sainsbury’s profiteert van multichannel-consument

Zestig procent van de online bestellingen die Sainsbury’s verwerkt worden in de winkels van de supermarktketen afgehaald. Sainsbury’s biedt de Click & Collect-service in duizend vestigingen en merkt dat consumenten de multichannel-trend massaal omarmen.

De retailer profiteert hiervan omdat consumenten bij het afhalen toch even de winkel in schieten voor andere artikelen. Sainsbury’s ziet hierdoor vooral de verkoop van non-food artikelen stijgen. Versboodschappen zouden vaak al vanuit huis worden besteld.

“Klanten komen de winkel steeds vaker in voor algemene huishoudelijke goederen en kleding”, constateert Sainsbury’s. “De omzet uit non-food groeit sneller dan food.” De offline omzet steeg in het derde kwartaal van het afgelopen jaar met zeventien procent. De online verkoop groeide die periode met vijftien procent.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!