Een online speciaalzaak moet zorgen dat alle aangeboden producten op voorraad zijn. Dat bepleit Wouter Hol, eigenaar van Kabeltje.com. Hij is één van de sprekers tijdens de Webwinkel Vakdagen op 23 en 24 januari. Tegenover RetailNews licht hij alvast een tipje van de sluier. “Wat je niet hebt, kun je niet verkopen. En de klant zit er niet op te wachten dat hij een week moet wachten op zijn bestelling.”
De online kabeltjesspeciaalzaak heeft zelf nooit anders gedaan. Hol begon in 2006 met verkopen van kabeltjes vanuit dozen in de woonkamer van zijn ouders. Inmiddels is de onderneming gegroeid van twee orders in de week naar tweehonderd orders per dag. Logistiek is Kabeltje.com ook meegegroeid. Het bedrijf verhuisde twee keer voordat het haar magazijn uitbesteedde bij een e-fulfilment partner.
Volgens Hol biedt die uitbesteding veel voordelen. “Anders zit je tot acht uur ’s avonds zelf in te pakken. Dat is niet te doen”, stelt hij. “Door de outscourcing hoef je geen extra personeel aan te nemen of een groter pand te zoeken. En je betaalt voor wat je gebruikt, per order en opslaglocatie.”
Klantenservice is het toverwoord van de ondernemer. Dat uit zich in de 24-uursservice die Kabeltje.com kan bieden dankzij de aanwezige voorraad, en ook in het telefonisch beantwoorden van vragen. Daarnaast adviseert Hol elke startende ondernemer te kiezen voor opensourcesoftware. “Met standaard software kun je bij wijze van spreken binnen een kwartier online zijn. Maar als je honderd orders per dag hebt, wil je kunnen inspelen op de klant en zelf dingen kunnen veranderen en programmeren.”
Wouter Hol is één van de tientallen sprekers op de zevende editie van de Webwinkel Vakdagen op 23 en 24 januari in de Jaarbeurs Utrecht. Tijdens de vakbeurs voor webwinkeliers is er een uitgebreid sprekersprogramma met uiteenlopende onderwerpen. Deze zijn onderverdeeld in de thema’s ‘logistiek & fulfilment’, ‘webwinkel ontwikkeling’, ‘marketing’, ‘social media & m-commerce’ en ‘betaaloplossingen’.
Naast de lezingen presenteren ruim 250 vooraanstaande e-commerce leveranciers zich op de beursvloer. Onder meer de Kamer van Koophandel, de BelastingDienst en Consumentenautoriteit geven daar advies en antwoord op vragen over bijvoorbeeld de regels die gelden voor het starten van een onderneming, en de juridische valkuilen.
De beurs is gratis te bezoeken. Voor registratie, klik hier.
Reacties 0