Consumenten vinden duurzaamheid een belangrijk thema, maar in de praktijk is daar weinig van terug te zien. Dat blijkt uit het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek van schoonmaakorganisatie Asito.
93 procent van de respondenten gaf aan duurzaamheid belangrijk te vinden, maar 'slechts' 67 procent vindt dat hij of zij ook duurzaam leeft. Nog minder van de ondervraagden, 54 procent, zegt meer te willen betalen voor duurzame producten. In de praktijk blijkt echter dat slechts een fractie van de consumenten deze uitspraken ook waarmaken.
Het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek is onderdeel van ‘1.000.000 druppels’, een duurzaamheidsproject dat zichzelf als doel heeft gesteld een miljoen mensen bewuster te maken van hun eigen bijdrage aan duurzaamheid. Om dit te bereiken ontvangen deelnemers elke week een duurzame tip, de zogenaamde Druppel van de Week.
Initiatiefnemer Asito ziet het project als een volgende stap in duurzaamheid door bedrijven en andere organisaties. Er doen momenteel ruim vijfhonderd organisaties mee aan de gratis actie.
Consumenten dubbel over duurzaamheid
Gepubliceerd op 16 januari 2013 om 00:00
Reacties 0