Hans wil aantal textielsupermarkten verdubbelen

Hans Textiel en Mode wil het aantal modewinkels in Nederland verdubbelen. De kersverse directeur Frans de Vos heeft allereerst de naam van de keten aangepast: Textiel en Mode komt te vervallen, Hans blijft over. De oude naam klonk volgens De Vos `een beetje oubollig`. Negentien Favoriet Sportwinkels van de textielsupermarkt worden omgebouwd tot Hans-winkels. De 21 vestigingen van de in 2001 overgenomen Belgische keten Dikado dragen sinds zes maanden de naam Hans. `Als je wilt groeien, kun je dat het beste doen onder 1 naam en formule`, zo verklaart De Vos de naamswijzigingen. De directeur denkt dat er in elke middelgrote gemeente plaats is voor een Hans. `We hebben nu vooral winkels in de Randstad en concentreren ons met expansie op het noord- en zuidoosten van het land. Binnen drie tot vijf jaar willen we in Nederland rond de 300 verkooppunten uitkomen. We openen altijd op B1- of A2-locaties.` Hans postioneert zich volgens De Vos allereerst als textielspecialist. Op de tweede plek komen de lage prijzen. Hans biedt een compleet assortiment. Alle leeftijdscategorieen (klassiek en sportief) moeten in de textielsuper aan hun kleren kunnen komen. Volgens De Vos is er vooral op het gebied van presentatie nog het een en ander te leren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!