EtailTrends 1: Het jaarlijkse RetailSites onderzoek en het beste familiebedrijf

In het januarinummer van EtailTrends een interview met Tom Coronel, de directeur en oprichter van (web)winkelbedrijf Create2Fit. In gesprek met Donovan van Heuven gaat hij in op de houding van retailers ten opzichte van e-commerce en het veranderende consumentengedrag. Volgens Coronel zijn de meeste retailers maar slapers.

Dat er niet echt wordt geslapen blijkt uit het jaarlijkse RetailSites onderzoek van Toine van der Heijden. De lijst is dit jaar uitgebreid naar 188 retailformules in Nederland, en meer dan negentig procent van deze bedrijven verkoopt inmiddels online. Onder meer de social media-activiteiten zijn onder de loep genomen.

Ook de online verkoop van luxeproducten neemt toe. Zo startte het Amsterdamse Gassan Diamonds afgelopen jaar een webshop. De juwelier die onlangs werd uitgeroepen tot beste familiebedrijf van Nederland, verkoopt daar naast de eigen collectie ook andere luxemerken. EtailTrends constateert dat de uitstraling van de site totaal anders is dan die van andere juweliers.

In EtailTrends 1 verder aandacht voor de samenwerking tussen PayPal en 9straatjesonline.com, waar inmiddels 37 winkeliers bij zijn aangesloten die actief zijn in dit populaire Amsterdamse winkelgebied. Marissa Blijham sprak met oprichtster Rosanne Jansen van 9straatjesonline.com en Paypal-directeur Eelco van Wijk.

Ook wordt het afhalen van online bestelde levensmiddelen besproken. Al zijn afhaalpunten van online bestelde levensmiddelen niet nieuw, sinds Albert Heijn startte met pick up points, is online food hot. Maar of omzet ook tot rendement leidt? Dat is dat nog maar zeer de vraag, meent Pascal Kuipers.

In de rubriek Case komt de social media-strategie van Lidl aan bod. De discounter leert concurrent Aldi en andere retailers een lesje op Facebook. Het heeft daar twee keer zoveel likes als Aldi.

Ook in EtailTrends 1:
- Docdata Payments over conversie verhogen door het makkelijk maken van betalen
- Wouter Ploeg, directeur van OVD Groep, over de mix van online leren en praktijktrainingen
- Columnist Hans Elshout over multichannel
- Digitale Detaillist Bjorn Thomasse over online groei van JeansandFashion
- De vaste rubrieken Upgrade en Newsfeed
- De beurscatalogus van de Webwinkel Vakdagen 2013

EtailTrends 1 verschijnt samen met RetailTrends vrijdag 18 januari. Voor een jaarabonnement op RetailTrends, klik hier. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends. Dit jaar verschijnt EtailTrends voor het eerst zes keer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!