‘Mannenmodewinkel iets beter dan dameszaak’

Consumenten zijn een fractie meer tevreden over mannenmodewinkels dan over vrouwenmodewinkels. Dat blijkt uit cijfers van het consumentenplatform wugly.nl, gepubliceerd in het januarinummer van RetailTrends.

De mannenmodezaken eindigden 2012 met een 7,6, twee tiende punt hoger dan de damesmodewinkels. Over heel 2012 waren er echter gemiddeld geen grote verschillen te zien tussen beide branches. De mannenmodewinkels presteerden wel constanter. Vooral in april, mei en november scoorden deze zaken daardoor hoger dan de meer variabele damesbranche. Daarentegen scoorden de vrouwenmodezaken beter tijdens de herfstperiode, met drie maanden op rij een 8,1.

De modezaken zijn beoordeeld op de onderdelen prijs/kwaliteit, assortiment, aanbiedingen, prijsniveau, personeel en service. De goede eindresultaten hebben beide branches vooral te danken aan hoge scores op de aspecten personeel en service. De mannenmodebranche behaalden in het begin van het jaar nog de laagste scores op dit onderdeel, maar door het jaar heen werden personeel en service juist de aspecten waarop winkels het verschil maakten. De consument was, vooral in de laatste drie maanden van 2012, minder te spreken over het prijsniveau en de aanbiedingen.

Bekijk de complete cijfers in de rubriek RetailReview in RetailTrends nummer 1. Daarin worden elke maand retailformules belicht die door consumenten zijn beoordeeld op wugly.nl. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!