IKEA zet in op mobiel

IKEA heeft een mobiele campagne gelanceerd die consumenten adviseert bij het optimaliseren van hun woning. Smartphonegebruikers die de mobiele site bezoeken belanden in een virtuele woning. De Zweedse meubelgigant geeft bij elke ruimte in de woning tips om de kamer gezelliger en praktischer te maken.

Zo adviseert IKEA in de slaapkamer het gebruik van verduisterende gordijnen. Daarmee zou je vaster slapen. Daarnaast kunnen consumenten hun woonkamer gezellig maken met kussens en zorgt een doucherekje in de badkamer voor behoorlijk wat ruimte besparing, aldus IKEA.

De mobiele campagne behoort tot het Live Improvement Project van IKEA. De woonretailer wil met het project uitdragen dat mensen hun leven kunnen verbeteren als de sfeer in hun huis optimaal is. De retailer geeft op de site van het project zelf tips, maar spoort consumenten ook aan om hun tips met anderen te delen. Al deze tips worden verzameld in het virtuele huis van IKEA.

Mobiel is geen onbekend terrein voor IKEA. De retailer test momenteel een app die als digitale catalogus dient. Consumenten kunnen met deze app niet alleen producten bekijken, maar ook checken of het product in een bepaalde winkel op voorraad is.

De retailer lanceerde daarnaast een applicatie waarmee de printen catalogus via augmented reality leven wordt gebracht. Smartphonegebruikers kunnen de afbeelding in de catalogus met hun telefoons scannen, en vervolgens kiezen welke kleur de bank in de afbeelding moet hebben. Consumenten kunnen de inrichting op de afbeelding zo naar eigen smaak aanpassen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!