De voorwaarde voor online succes schuilt voor een groot deel in een geïntegreerde aanpak. Dat stelt e-commerce manager Rens Drost van mannenmodeketen Only for Men in het januarinummer van RetailTrends. “Er moet synergie zijn tussen de fysieke winkel en de webshop. Aan de voorkant moeten uitstraling en service gelijk zijn, aan de achterkant moeten voorraden en logistieke stromen integreren.”
Piet Feenstra, oprichter en eigenaar van het modeconcern, voegt daaraan toe dat ‘ook de kosten en de baten serieus genomen moeten worden’. “De investeringen in een webwinkel zijn even hoog als in een fysieke winkel, alleen de posten verschillen”, meent hij. “Als een merk in de fysieke winkel moet betalen voor ruimte, moet dat ook in de webshop het geval zijn.”
Ook ondernemersgeest, een hands-on mentaliteit en betrokkenheid spelen een minstens zo belangrijke rol voor online succes, aldus Feenstra. “Je moet willen aanpakken en kansen grijpen. Goede en betrokken mensen om je heen verzamelen en zorgen dat ze betrokken blijven. Hetzelfde geldt voor klanten; je moet ze kunnen aanspreken. Of je dat nu doet met een persoonlijke praatje in de winkel of met een Twitter-bericht; het principe blijft hetzelfde.”
Lees het volledige artikel over Only for Men in het januarinummer van RetailTrends. Klik hier voor een abonnement. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
Reacties 0