Een polsbandje voor elke mening

Geel staat voor de strijd tegen kanker; oranje voor respect; roze voor de strijd tegen borstkanker; een andere tint roze tegen intolerantie tegen homo’s; rood is tegen geweld; zwart-wit is tegen racisme; blauw is voor tsunamislachtoffers en wit is tegen armoede. Steeds meer mensen dragen hun mening uit door middel van een gekleurd polsbandje. Het begon met de wielrenner Lance Armstrong die het gele bandje op de markt bracht om de strijd tegen kanker te steunen. Wereldwijd verkocht hij er al twintig miljoen. Sindsdien zijn de bandjes uitgegroeid tot een ware hype met als meest recente toevoeging het roze armbandje waarmee mensen aangeven niet gediend te zijn van intolerantie tegen homo’s. Het werd door het COC geïntroduceerd op de vijftiende roze maandag op de Tilburgse Kermis. Het COC heeft voorlopig 56 duizend stuks besteld, in vergelijking met de verkopen van de andere bandjes nog een bescheiden aantal. Veel winkeliers spelen in op de trend bieden de gekleurde polsbandjes in grote hoeveelheden aan. De opbrengst van de bandjes gaat naar goede doelen, behalve bij het witte bandje tegen armoede. Een woordvoerster: “Het gaat erom dat de dragers een boodschap overbrengen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!