Supermarktketen Coop heeft deze week lokaal vierhonderd artikelen in prijs verlaagd. Daarmee hoopt de supermarkt de prijsperceptie bij klanten te verbeteren.
"Dit doen we om de verschillende prijslijnen bij Coop naar elkaar toe te laten bewegen", vertelt commercieel directeur Gerard Koning aan de Levensmiddelenkrant. "Het is dan ook geen landelijke actie, maar een lokale. Veel Coop-winkels hanteren al het prijsniveau waar we nu met de overige winkels naar toe willen. Wij zullen hier dan ook geen landelijke ruchtbaarheid aan geven op radio of tv."
Ondanks dat Coop vermeldt dat de actie langere tijd zal duren, is de precieze duur van de actie nog onduidelijk. Wel heeft Koning laten weten dat het enige tijd duurt voordat de lokale prijslijnen naar elkaar toegebracht zijn.
De prijsverlaging van de vierhonderd artikelen geldt zowel voor A-merken, waaronder Hertog, Bertolli, Duyvis, Andrélon, Unox, Calvé, Ambi Pur, Knorr, Activia, Haribo, Verkade, Honig en Dr.Oetker, als voor huismerken. Bij de huismerken gaat het om producten van Markant, verzorgingsmerk Derlon, de kwark van Melkan en het drinkontbijt van Topvit. Alle verlaagde producten zijn te vinden in de gele folder die gevoegd is bij de weekfolder.
Reacties 0