Consument beknibbelt ook op tuinartikelen

De tuinsector heeft in 2012 de grootste omzetdaling ooit geboekt. Dat blijkt uit onderzoek van GfK Benelux in opdracht van Tuinbranche Nederland en het Productschap Tuinbouw. De omzet daalde ten opzichte van een jaar eerder met twintig miljoen euro en kwam daarmee uit op 39 miljard euro. Dat is een omzetdaling van vijf procent.

Volgens de organisaties is de slechte omzet vooral te wijten aan de slechte aprilmaand van 2012, en het lage consumentenvertrouwen. Ook consumenten die wel tuinproducten aanschaften gaven aanzienlijk minder geld uit. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!