Jumbo stuurt leveranciers kortingsbrief

Jumbo heeft wederom de woede van zijn leveranciers op de hals gehaald. De supermarktketen heeft zijn huismerk uitbesteed aan het Amerikaanse Daymon, die nu in een brief drie procent van de omzet van leveranciers opeist. Dat blijkt uit correspondentie waarop Distrifood de hand heeft gelegd.

Leveranciers van de supermarktketen moeten de commissie vanaf 1 maart betalen, ook voor het huismerk van C1000. Zij zijn daarover woedend, schrijft het vakblad. Volgens hen ontbreekt het aan ruimte om drie procent marge af te dragen aan een derde partij. Jumbo vindt de gevraagde fee daarentegen gerechtvaardigd omdat leveranciers volgens de supermarktketen gaan profiteren van de belofte van Daymon om het huismerkaandeel te stuwen naar veertig procent.

Jumbo stelt dat Daymon haar leveranciers gaat helpen bij de ontwikkeling huismerkproducten. “Ons huismerk is nog relatief jong. Wij denken in korte tijd grote stappen vooruit te zetten met de hulp van een bedrijf met ervaring over de hele wereld”, aldus een woordvoerder van de keten.

Een half jaar geleden kwamen supermarktketens, waaronder Jumbo, ook al in het nieuws vanwege een kortingsbrief aan leveranciers. 
Lees ook: Ook Jumbo stuurt leveranciers kortingsbrief

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!