A-merken zijn alleen maar duurder vanwege de advertentiekosten. Dat denkt meer dan de helft van de Britse consumenten, blijkt uit onderzoek van het Britse bureau Canadean. Zestig procent van de ondervraagden denkt dat het productieproces en de gebruikte ingrediënten voor huismerken en A-merken nagenoeg gelijk zijn.
Volgens het onderzoek zijn consumenten binnen de levensmiddelenbranche steeds minder loyaal naar A-merken. Ruim tweederde van de ondervraagden is van mening dat huismerkproducten net zo goed of misschien zelfs beter van kwaliteit zijn dan A-merken. Hierbij gaat het vooral om huishoudelijke producten.
Bij alcoholische dranken als bier is de algemene overtuiging juist dat huismerken van mindere kwaliteit zijn dan de bekende merken. Daarnaast zijn consumenten ook sceptisch over de kwaliteit van huismerken bij verzorgingsproducten. Voor deze productgroep zijn consumenten minder geneigd te denken dat A-merken en huismerken in dezelfde fabriek worden geproduceerd. Bij foodproducten gaat bijna de helft van de consumenten hier wel vanuit.
'Huismerk beter dan A-merk'
Gepubliceerd op 25 maart 2013 om 00:00
Reacties 0