C&A breidt zijn RFID-pilot uit naar 25 winkels in de grote steden van Duitsland. De modeketen experimenteert sinds juni vorig jaar in vijf winkels met de technologie om de inventaris beter te kunnen volgen. Zo kan C&A meten hoeveel artikelen er nog in voorraad zijn, maar ook hoeveel ervan verkocht zijn.
De winkelketen streeft er allereerst naar de verkrijgbaarheid van artikelen die altijd voorradig moeten zijn beter te waarborgen, zegt Joachim Wilkens, directeur van supply chain development van de C&A Group. Hieronder vallen bijvoorbeeld vrouwen- en kinderondergoed, spijkerbroeken en mannen pakken, broeken en blazers.
Klanten in steden als Berlijn, Bonn en Hamburg worden met folders geïnformeerd over de inzet van RFID, onder meer om duidelijk te maken dat er geen persoonlijke gegevens verzameld worden.
De test met RFID is voor C&A vooralsnog een kleinschalige. De kledingketen heeft ongeveer zestienhonderd winkels in twintig verschillende landen.
Reacties 0