Loyaltyprogramma Redcoon zet in op cross-selling

Redcoon.nl introduceert vandaag het nieuwe online loyaltyprogramma VriendenVan Redcoon.nl. Middels het programma kunnen consumenten - door te kopen bij 'bevriende' webshops - tot honderd procent korting sparen op elektronicaproducten bij Redcoon.nl.

Klanten van Redcoon.nl kunnen een ‘VriendenVan’-account aanmaken en via de site van Redcoon.nl winkelen bij een tiental bevriende webwinkels, variërend van dressesonly.nl tot Eon. Op de aankopen die bij deze winkels worden gedaan, ontvangt de consument direct een kortingspercentage, dat - op elk moment geheel of gedeeltelijk - kan worden ingezet op de aankopen bij Redcoon.nl. Producten kunnen zo zelfs volledig gratis worden aangeschaft.

"Het programma van TDR Company is transparant en onvoorwaardelijk", licht managing director Erwin Bruggink van Redcoon.nl toe. “De korting geldt op het totale aankoopbedrag en op alle producten, ook in de sale. Dat was voor ons een belangrijk voorwaarde om deel te nemen. We stellen de klant centraal en creëren zo de ultieme vorm van klantenbinding. Zeker in een markt waar marges onder druk staan en advertentieprogramma’s niet meer zo effectief zijn, is een loyaltyprogramma als dit een uitstekend middel om verdere groei te realiseren. We verwachten ook nieuwe klanten binnen te halen via de aangesloten webwinkels en dat werkt natuurlijk ook andersom”.

Voor de bevriende webwinkels bevindt het voordeel zich inderdaad in de mogelijkheden die de samenwerking biedt voor cross-selling activiteiten en natuurlijk in de hoge bezoekersaantallen van Redcoon.nl; 7,4 miljoen bezoekers per jaar. Een grote, relevante doelgroep van mensen die gewend zijn om online te winkelen, wordt aangeboord.

Ontwikkelaar TDR Company gaat het programma ook inzetten voor andere e-tailers. "Geschikte hosts hebben net als Redcoon.nl, een groot aantal online bezoekers en zijn interessant voor veel 'VriendenVan'. Doel is om in het eerste jaar vijf 'VriendenVan'-platforms actief te hebben”, aldus Lucien Swaab van TDR Company.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!