Steeds meer retailers bereiken consumenten via een app of mobiele site op een smartphone. Ongeveer een derde van de retailers heeft in ons land een eigen app, zo is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
Hiermee lijkt de noodzaak voor winkeliers te groeien om ook consumenten via dat kanaal te bereiken. Zo manifesteert de smartphone zich steeds nadrukkelijker als een slim bindmiddel voor de integratie van online en offline retail.
Hoewel 85 procent van alle branded apps in ons land niet worden gebruikt, kan de inzet ervan echter wel de moeite lonen. Zo moet een app volgens TNS NIPO iets toevoegen aan het leven van de consument. “Veel bedrijven ontwikkelen een app vanuit technisch oogpunt, terwijl deze juist moet worden ontwikkeld vanuit de behoefte van de consument”, meldt Remy Bleijendaal van TNS NIPO.
Het ontwikkelen van eigen applicaties is niet de enige mogelijkheid voor retailers. Ze kunnen zich ook aansluiten bij verzamelapps zoals LivingSocial en Groupon. Dit levert een groter bereik op en kan de naamsbekendheid in rap tempo vergroten. Een mogelijk nadeel van de verzamelapps is dat er nauwelijks ruimte is voor persoonlijk gerichte marketing.
Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends. Een (introductie) abonnement op RetailTrends? Klik hier.
‘App slim bindmiddel voor online en offline retail’
Gepubliceerd op 16 april 2013 om 00:00
Reacties 0