ElectronicPartner zet sterker in op het 'zero moment of truth' bij consumenten. Waar de consument vroeger meteen naar de EP-winkel liep als zijn wasmachine kapot was, oriënteert hij zich tegenwoordig eerst op het web. "Als je daar niet bent, word je helemaal niet meer door de consument gevonden", zegt algemeen directeur Evert C. Meeuwissen tegen RetailNews.
Zo kon de retailer bij de start van het online kanaal twee jaar geleden een LCD-televisie voor een euro online zetten, omdat het toch niet gezien werd. Het elektronicaconcern helpt de aangesloten EP-winkels sinds een jaar dan ook actief met een webshop. Met het laatste redesign moeten aangesloten ondernemers nog beter gevonden worden, stelt Meeuwissen.
Klanten kunnen sinds dit jaar bijvoorbeeld gebruik maken van click & collect of bij een levering op een zogenaamde menukaart aangeven dat hij op de derde verdieping woont. Daarbij heeft het winkelbedrijf sinds februari ook een mobiele website om op de groeiende groep mobiele consumenten in te spelen, laat de algemeen directeur weten. "Ook daarvoor geldt: als je niet te vinden bent, tel je niet meer mee." Bedrijven die nu nog overwegen om op e-commerce in te springen, zijn te laat, zegt Meeuwissen.
Toch speelt ElectronicPartner met de webshop voor franchisenemers zelf pas sinds een halfjaar echt mee op dat gebied, zegt hij. De webshop trekt nu ongeveer tachtigduizend unieke bezoekers per maand. "Daarmee zijn we geen bol.com of wehkamp.nl, maar kunnen we goed in de markt mee. Het kan altijd meer, beter of sneller, maar we zien dat de cijfers van online verkopen heel hard stijgen."
Reacties 0