Nieuw biljet blijft zorgenkindje

De problemen met het nieuwe vijf eurobiljet houden aan. Veel detectieapparatuur in winkels en parkeermeters herkennen het biljet dat sinds 2 mei in omloop is nog altijd niet. De Nederlandsche Bank heeft daarom contact gezocht met koepelorganisaties van winkeliers, terwijl ook leveranciers van betaalsystemen en controleapparatuur apart zijn benaderd.

"Wij hebben de fabrikanten ruim van tevoren de gelegenheid geboden hun apparaten te updaten voor de nieuwe beveiligingskenmerken, maar lang niet iedereen heeft daar gevolg aan gegeven", zegt een woordvoerder van DNB in het Algemeen Dagblad. Het nieuwe biljet heeft met een portretwatermerk, portrethologram en het smaragdgroene cijfer drie nieuwe echtheidskenmerken.

Consumenten hebben inmiddels wel weet van het vervangende briefje, denkt de woordvoerder. "In mei 2014 is het biljet van tien euro aan de beurt."

Eerder: 'Nieuw biljet zorgt voor verwarring'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!