Twee Nederlandse winkelcentra hebben woensdag in Londen een zilveren ICSC Solal Marketing Award in de wacht gesleept. Winkelcentra MegaStores in Den Haag en Kopspijker/Theaterplein uit Spijkenisse vielen in de prijzen.
MegaStores won met haar inzending van een nieuwe product gerelateerde website in de categorie ‘nieuwe media’. De website werd ontwikkeld als onderdeel van de marketingcampagne die het renovatie- en herpositioneringstraject van MegaStores heeft ondersteund.
De jury kende MegaStores een zilveren award toe voor de website die het gehele productaanbod overzichtelijk maakt. Een dergelijke website werd nog niet eerder ontwikkeld voor een Nederlands winkelcentrum. MegaStores Den Haag is het grootste overdekte winkelcentrum van de Benelux met een groot aanbod aan winkels.
De marketingactie ‘Moeders met Lef’ van winkelcentrum Kopspijker/Theaterplein uit Spijkenisse ging ook met een zilveren award naar huis. Deze actie van Corio, eigenaar van het winkelcentrum, moedigt moeders aan in het waarmaken van hun droom om een eigen winkel te hebben. De jury prees de campagne om de betrokkenheid van de lokale omgeving. Ook de enorme aandacht ervoor op social media viel bij de jury in de smaak.
De winnaars werden woensdag tijdens de ICSC Marketing Conference in Londen geselecteerd uit een recordaantal van 229 inzendingen uit 24 landen. In totaal werden dert6ien gouden en 32 zilveren awards uitgereikt, naast de speciale ICSC Community Foundation Award. ICSC Solal Marketing Award is een verkiezing voor de meest effectieve marketingcampagnes voor winkelcentra in Europa.
Nederlandse winkelcentra winnen internationale prijzen
Gepubliceerd op 16 mei 2013 om 00:00
Reacties 0