Het e-commercelandschap gaat drastisch veranderen de komende jaren. Dat zegt Adriaan Thierry van AH.nl in een interview met Emerce magazine. Volgens Thierry verandert de klantwens waardoor zowel de digitale als de fysieke winkel gerenoveerd moet worden.
De e-commercebaas zegt dat ook de rol van supermarkten verandert: “Er zullen steeds meer versproducten te vinden zijn, en dus in verhouding steeds minder houdbare producten. Over tien jaar zal dat gemeengoed zijn. Vers, beleving en smaak voeren dan de boventoon op de winkelvloer.”
Thierry laat in het interview weten dat webwinkels moeten zoeken naar de juiste balans tussen inspirationeel en functioneel. “Ter illustratie: onze Amerikaanse collega’s van Peapod hebben een virtuele winkelbeleving, alsof je in een winkel loopt. Soortgelijke initiatieven bij Tesco of Walmart wijzen uit dat ook dat niet de toekomst is”, aldus de e-commercebaas. Daarnaast zegt hij dat virtueel shoppen lastig is vanwege de searchbeperking.
‘E-commerce verandert ingrijpend’
Gepubliceerd op 23 mei 2013 om 00:00
Reacties 0