Kleding.nl heeft in Duitsland haar eerste internationale zustersite gelanceerd. Op Fashiola.de kunnen consumenten alle Duitse online kledingwinkels doorzoeken. In totaal zijn er bij de lancering van Fashiola.de meer dan achthonderdduizend artikelen van meer dan tachtig webshops doorzoekbaar.
De online fashion omzet neemt niet alleen in Nederland, maar ook in Duitsland toe. Zo steeg de omzet afgelopen jaar met 27 procent naar 27,6 miljard euro. Kleding.nl vond dit dan ook een belangrijke reden om de Duitse markt te betreden. “Ook in Duitsland zijn er honderden, zo niet duizenden online kledingwinkels, wat het voor de consument lastig maakt om haar favoriete kledingstuk te vinden”, aldus directeur Peter Langenkamp.
Vorig jaar begon de zoekmachine in Nederland, dit is inmiddels een groot succes gebleken, zo kwam de omzet van Kleding.nl het eerste jaar op 7,5 miljoen euro voor de aangesloten winkels. Eerder was al op RetailNews te lezen dat Kleding.nl in het buitenland wilde beginnen.
Inmiddels is de zoekmachine ook bezig met de uitbreiding naar Groot-Brittannië.
Kleding.nl begint Fashiola in Duitsland
Gepubliceerd op 23 mei 2013 om 00:00
Reacties 0