Supers mikken op high-traffic locaties

De supermarktbranche heeft steeds meer behoefte aan afhaalpunten en compacte winkels op high-traffic locaties. Dit constateert ING in de Sectorvisie Supermarkten.

Deze nieuwe winkels in bijvoorbeeld (tank)stations, op bedrijventerreinen en langs de snelweg kunnen volgens ING aanvullend zijn op het bestaande aanbod en extra omzet genereren. Er bestaat wel een risico op een overcapaciteit aan supermarktmeters. De bank waarschuwt voor dezelfde gevolgen als in de kantorenbranche en bij non-foodwinkelruimte.Veel kantoren en winkelpanden in Nederland staan leeg door overcapaciteit. Daarom wordt de regering opgeroepen om met een duidelijk en uniform beleid te komen en is visie nodig bij het opstellen van ruimtelijke plannen, stelt de bank.

Lees ook:
'Gevestigde belangen supers remt online af'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!