De winkels van het Belgische gezondheids- en wellnessketen Essenza worden niet omgebouwd naar De Tuinen-vestigingen. Deze melding eerder op RetailNews is niet juist. Essenza wordt overgenomen door het moederconcern van De Tuinen, NBTY Europe.
De winkelketen Essenza zal met deze overname het succesvolle De Tuinen merk gaan versterken. "De Tuinen heeft een sterke groei doorgemaakt naar 120 winkels in Nederland", zegt een woordvoerder van NBTY Europe tegen RetailNews. "En we hopen dit jaar onze Europese bedrijven verder te laten groeien", stelt hij. Essenza is in 1995 ontstaan vanuit een masterfranchise van de Nederlandse keten De Tuinen.
De holding beschikt eveneens over 704 Holland & Barrett-winkels in het Verenigd Koninkrijk en Ierland en 53 franchise-winkels internationaal en over 57 GNC-winkels in het Verenigd Koninkrijk. "Het past bij onze ambitie om in de voorhoede te lopen van Europese detailhandel voor gezondheidsproducten", reageert Peter Aldis, ceo van NBTY Europe op de overname. Details over de investeringen zijn niet bekend gemaakt.
Reacties 0