'Nederlandse m-commerce vertienvoudigd in 2017'

De totale omzet uit m-commerce in Nederland stijgt van 112 miljoen euro in 2012 naar 1,1 miljard euro in 2017. Dat concludeert Forrester Consulting in een onderzoek, in opdracht van het mobiele betaalsysteem PayPal. Het aantal Nederlanders met een smartphone stijgt in die periode van 54 naar tachtig procent, verwacht Forrester.

Het onderzoeksbureau construeerde verder aan de hand van interviews met 35 Europese verkopers uit verschillende sectoren, waarvan zes uit Nederland, een fictieve online speler om de invloed van het mobiele kanaal te berekenen. Daaruit blijkt dat het aandeel mobiel in de totale e-commerce-omzet van de etailer groeit van 6,5 procent in het eerste jaar tot vijftien procent in het derde jaar.

"Het onderzoek toont aan dat wanneer webwinkeliers het mobiele kanaal gebruiken, ze maar een beperkt gedeelte van de omzet weghalen bij de reguliere e-commerce", haalt Eelco van Wijk, algemeen directeur PayPal Benelux, verder uit het onderzoek. Zo blijkt tien tot vijftien procent van de verkopen in het derde jaar volledig aan het mobiele kanaal toegeschreven te kunnen worden. "Nederlandse webwinkeliers, die het mobiele kanaal niet gebruiken, laten dus potentiële omzet liggen", meent de topman van het mobiele betaalsysteem.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!